Loading...
No 65 - ΜΕΤΡΑ για το "ΘΕΑΘΗΝΑΙ"

No 65 - ΜΕΤΡΑ για το "ΘΕΑΘΗΝΑΙ"

Αριθμ.πρωτ.:7911

Θεσσαλονίκη, 7 Σεπτεμβρίου 2020

ΜΕΤΡΑ της ΤΡΑΠΕΖΑΣ κατά της ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ του COVID -19
ή ΜΕΤΡΑ για το «ΘΕΑΘΗΝΑΙ»

Συνάδελφοι,

Έχουμε παρατηρήσει ότι από την αρχή της πανδημίας τον Μάρτιο μέχρι σήμερα η Τράπεζα ανακοινώνει συνεχώς μέτρα για την προφύλαξη εργαζομένων και πελατών της από τον covid – 19. Κάποια από αυτά πραγματικά βρίσκονται στον σωστό δρόμο. Τι πραγματικά συμβαίνει όμως με το σύνολο των μέτρων που έχουν ανακοινωθεί;
Ας πάρουμε λοιπόν τα πράγματα με την σειρά:

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΑΠΟ ΘΕΡΙΝΗ ΑΔΕΙΑ, Ε.Σ. 2020/343 – 21.08.2020:

Η Δ/νση Ανθρώπινου Δυναμικού στις 21.08.2020 εξέδωσε σαφείς οδηγίες για την ασφαλή επιστροφή του προσωπικού της Τράπεζας στις θέσεις εργασίας τους.

Δυστυχώς όμως υπάρχουν καταγγελίες από συναδέλφους (και ειδικά καταστημάτων) οι οποίοι δέχτηκαν τηλεφωνήματα και πιέσεις ώστε να επιστρέψουν στην εργασία τους αγνοώντας τα μέτρα προστασίας και τις οδηγίες της Τράπεζας.

Επίσης πολλοί υπάλληλοι και στελέχη επανήλθαν στην εργασία τους χωρίς να ακολουθήσουν τις οδηγίες αυτές, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές των συναδέλφων τους αλλά και των πελατών. Είναι βέβαιο επίσης ότι με τις ενέργειές τους αυτές οι ανωτέρω πλήττουν επιπλέον το κύρος και την αξιοπιστία της Τράπεζας, η οποία πρέπει άμεσα να διασφαλίσει την τήρηση των οδηγιών.

ΕΥΠΑΘΕΙΣ ΟΜΑΔΕΣ:

Πάρα πολλοί συνάδελφοι οι οποίοι αποδεδειγμένα ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες και κάποιοι άλλοι που διαμένουν στο ίδιο χώρο με άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, εργάζονται στην Τράπεζα ακόμη και ως ταμίες, πραγματοποιώντας καθημερινά συναλλαγές με δεκάδες πελάτες. Υποχρέωση της Τράπεζας είναι να προστατεύσει αυτούς του υπαλλήλους, αλλά μέχρι στιγμής δεν δείχνει τέτοια διάθεση. Επίσης έχει παρατηρηθεί ότι πολλά στελέχη παραβιάζουν και τις ίδιες της οδηγίες της για το συγκεκριμένο θέμα είτε πιέζοντας φορτικά τους συναδέλφους είτε αδιαφορώντας για την ασφάλειά τους.

Οφείλει λοιπόν η Διοίκηση να εξετάσει άμεσα αυτές τις περιπτώσεις και να δοθεί λύση. Άλλωστε η Τράπεζα με βάση τις νεότερες οδηγίες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας είναι υποχρεωμένη να λύσει το πρόβλημα του προσωπικού που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες.

ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΓΧΡΩΤΙΣΜΟΥ :

Η Τράπεζα πριν από λίγο καιρό ανήγγειλε μια σειρά από περιοριστικά μέτρα στις συναλλαγές των καταστημάτων και των ταμείων τους. Η ενέργεια αυτή σκοπό είχε την αποσυμφόρηση των καταστημάτων και την μείωση του συγχρωτισμού σε αυτά. Όπως όμως έχουμε ενημερωθεί, πολλά καταστήματα και ιδίως επαρχιακά δεν ακολουθούν τις οδηγίες αυτές με τις «ευλογίες» μάλιστα των Διευθυντών. Αποτέλεσμα αυτού είναι να παρουσιάζεται συγχρωτισμός και μέσα αλλά και στα πεζοδρόμια έξω από τα καταστήματα, εκνευρισμός και καυγάδες μεταξύ των πελατών, αλλά και επιθετική συμπεριφορά προς τους υπαλλήλους.
Όπως καταλαβαίνουμε όλα αυτά αυξάνουν τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού και δυναμιτίζουν το εργασιακό μας περιβάλλον.
Η Τράπεζα μπορεί πολύ εύκολα να διαπιστώσει ποια καταστήματα καταστρατηγούν τις οδηγίες και θα πρέπει επιτέλους να επιβάλει την συμμόρφωση με αυτές.
Το άγχος των στελεχών π.χ. για την επίτευξη των στόχων ή για την πώληση ασφαλιστικών προϊόντων δεν πρέπει να λειτουργεί σε βάρος της υγείας όλων μας.

ΜΑΣΚΕΣ:

Η Τράπεζα θεωρεί ότι η υποχρέωση απέναντι στους υπαλλήλους της έχει τελειώσει αφού πριν από μήνες μοίρασε μερικές μάσκες πολλαπλών χρήσεων στον καθένα από αυτούς. Οι μάσκες αυτές έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι είναι ακατάλληλες για πολύωρη χρήση.
Αποτέλεσμα αυτού είναι το προσωπικό να προμηθεύεται μάσκες με δικά του έξοδα. Επίσης έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο κάποιοι Διευθυντές να κυκλοφορούν μέσα στα καταστήματα χωρίς μάσκες, προκαλώντας την δυσαρέσκεια πελατών και προσωπικού. Αντιλαμβανόμαστε ότι πολλά στελέχη θεωρούν ότι η μάσκα δεν ταιριάζει στο «prestige» τους όμως θα πρέπει να αντιληφθούν επιτέλους ότι προέχει η ασφάλεια και των εργαζομένων και των πελατών.
Η Τράπεζα οφείλει να επανεξετάσει τα θέμα και να προμηθεύσει το προσωπικό με κατάλληλες
μάσκες, κάνοντας και τις απαραίτητες συστάσεις.

ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΙΚΑ PLEXIGLASS:

Η Τράπεζα έστω και αργά, στις αρχές Ιουνίου, προχώρησε στην τοποθέτηση προστατευτικών Plexiglas στα ταμεία των καταστημάτων. Αυτά σίγουρα προστατεύουν τους ταμίες οι οποίοι εξυπηρετούν και τον μεγαλύτερο όγκο πελατών. Τι γίνεται όμως με το υπόλοιπο προσωπικό το οποίο είναι μόνιμα εκτεθειμένο με μόνη προστασία την μάσκα; Αντιλαμβανόμαστε ότι το κόστος τοποθέτησης προστατευτικών Plexiglass παντού είναι αρκετά δαπανηρό. Πιστεύουμε όμως ότι δεν πρέπει να υπάρχει ζήτημα χρηματικού κόστους όταν πρόκειται για την
ανθρώπινη ζωή, όταν μάλιστα η πανδημία καλά κρατεί.

Καλούμε λοιπόν όλους τους συναδέλφους μας να βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία μαζί μας, για να μας ενημερώνουν για οτιδήποτε πέφτει στην αντίληψή τους.
Τα χρονικά περιθώρια έχουν τελειώσει και τα τριψήφια νούμερα κρουσμάτων μας το αποδεικνύουν καθημερινά.

Είναι επιτακτική ανάγκη όλα τα κακώς κείμενα σχετικά με την προστασία προσωπικού και πελατών να τακτοποιηθούν άμεσα, γιατί όπως όλοι γνωρίζουμε η ανθρώπινη υγεία και ζωή
είναι το υπέρτατο αγαθό.

 

Για το ΔΣ του Συλλόγου
Ο Πρόεδρος       Ο Γ.Γραμματέας
Γ. Γουγούλης       Μ. Τσιμρόγλου

 

Υ.Γ. 1. Υπενθυμίζουμε την οδηγία της Τράπεζας για τις ευπαθείς ομάδες η οποία περιλαμβάνεται στις «Συχνές ερωτήσεις σχετικά με τον κορωνοϊό COVID-19» :

          «14. Τι ισχύει για τις ευπαθείς ομάδες;
          Λόγω της αύξησης των κρουσμάτων για την προστασία των εργαζομένων που ανήκουν σε ευπαθή ομάδα σύμφωνα με το ΦΕΚ-1856_15.5.2020 ενεργοποιείται από τις 18/8 και μέχρι 30/9 το έκτακτο μέτρο                              διευκόλυνσης ευπαθών ομάδων, η ειδική δικαιολογημένη άδεια COVID-19, εφόσον δεν υπάρχει η δυνατότητα τηλεργασίας.
          Ο εργαζόμενος χρειάζεται να προσκομίσει στον Επικεφαλής/ Absence Manager εκ νέου βεβαίωση από τον θεράποντα ιατρό του, ότι εμπίπτει στα κριτήρια που προσδιορίζει το ΦΕΚ. Στη συνέχεια, ο Επικεφαλής/                    Absence Manager καταχωρεί τη δικαιολογημένη απουσία σημειώνοντας στα σχόλια: COVID-19/Ευπαθής ομάδα.»

      2. Επισημαίνουμε και θα επανέλθουμε πιο αναλυτικά, ότι όσον αφορά την εξ αποστάσεως εργασία ή «τηλεργασία», η Τράπεζα έχει όχι μόνο δικαιώματα αλλά και σοβαρές υποχρεώσεις οι οποίες ορίζονται από τον νόμο            και τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Οι υποχρεώσεις αυτές αναφέρονται σχεδόν σε όλους τους τομείς της εργασιακής σχέσης (π.χ. ίση μεταχείριση-ιδιωτική ζωή-κάλυψη κόστους κ.λ.π.).Οι διαρκείς Πράξεις                        Νομοθετικού Περιεχομένου και οι δυνατότητες που δίνουν στους εργοδότες δεν θα πρέπει να γίνουν το όχημα για την ανατροπή των εργασιακών μας σχέσεων.

 

Facebook Twitter Google+ Pinterest

Newsletter